Parisuhde- ja perheongelmiin apua

Olemme kaikki joskus avuttomia ja neuvottomia parisuhde- ja perheongelmissa. Usein keskustelu ulkopuolisen kanssa avaa solmuja ja auttaa eteenpäin. Parisuhde- ja perheongelmiin voit hakea apua yksin tai puolison kanssa. Pyhäjärvisillä on mahdollisuus oman seurakunnan keskusteluavun lisäksi saada maksutonta perheneuvontaa Perheasiain neuvottelukeskukselta.

Millaista palvelua perheneuvonnasta saa?

Perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa keskusteluapua erilaisissa parisuhteen kysymyksissä.   Keskusteluissa selvitellään puolisoiden yhteisiä kysymyksiä perheneuvojan kanssa ja etsitään uusia tapoja ratkaista parisuhteen pulmia.  Palvelu on luottamuksellisia ja käyttäjille maksutonta!

Kuopion seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksella (Suokatu 22 A 5, Kuopio) on vastaanotto Iisalmessa (Kirkkopuistonkatu 13) kahtena päivänä kuukaudessa. Vastaanotto on joka toinen tiistai klo 8.00–16.00.

Asiakkaaksi hakeutuminen ja ajanvaraus puhelimitse  040 4848 480, puhelinajat ma–pe klo 9–11.

Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksella on vastaanotto Ylivieskassa Toimitalo Pietarissa (Terveystie 11, Ylivieska).  Vastaanottoa pitää perheneuvoja Sirpa Järvelä ja Ulla-Maija Salonkaarto.

Asiakkaaksi hakeutuminen ja ajanvaraus puhelimitse 08-425990, puhelinajat ma-to klo 12-13.

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Kuvakahden ihmisen käsistä, jossa kummatkin vetävät omaan suuntaaan.
Kuva: Priscilla Du Preez, Unsplash.