Rippijuhlat

Kun nuori on käynyt rippikoulun, hänet voidaan konfirmoida. Se on juhla, jota vietetään rippikoulun päätteeksi ja jossa nuori tunnustautuu siihen uskoon, johon hänet on aikanaan kastettu. Konfirmaatiossa nuori sitoutuu seuraamaan Jeesusta ja kasvamaan kristittynä. Rippikoulun ja konfirmaation myötä hän saa myös oikeuksia esim. kummina toimimiseen ja kirkollisen avioliiton solmimiseen.

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi.

Lisätietoa Pyhäjärven seurakunnassa järjestettävistä rippikouluista löytyy täältä.

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia

Nuorta kannattaa juhlia. Yksi etappi monen nuoren elämässä on rippikoulun päättäminen, jonka jälkeen kirkossa järjestetään konfirmaatiojuhla. Lisäksi kotona voidaan järjestää rippijuhlat nuoren toiveiden mukaisesti.

Konfirmaatio tapahtuu jumalanpalveluksessa

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen