Apua ja tukea elämään

Joskus meille jokaiselle tulee elämässä tilanteita, että kaipaamme toisten tukea ja apua. Älä jää yksin. Apua on tarjolla surun, yksinäisyyden, sairauden tai muun murheen kohdatessa. Apu on maksutonta, eikä vaadi kirkon jäsenyyttä.

Palveleva puhelin

Palveleva puhelin tarjoaa mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse nimettömänä. Kun elämä tuntuu raskaalta tai huolet liian suurilta, usein riittää, että joku kuuntelee. Kirkon ylläpitämän palvelun päivystäjät ovat tehtävään valittuja koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.

Päivystäjä tukee soittajaa kuuntelemalla ja pyrkii yhdessä löytämään soittajan elämäntilanteeseen parhaiten sopivia ratkaisuja. Päivystäjää sitoo vaitiolovelvollisuus.

Palvelevan puhelimen numero on:

0400 22 11 80

Auttava puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).

Palveleva netti ja chat

Palveleva netti tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua verkossa. Suojatussa palvelussa on mahdollisuus keskustella omasta elämäntilanteesta tai muutoin mieltä askarruttavista asioista tehtävään koulutettujen vapaaehtoisten ja kirkon työntekijöiden kanssa. Viestiisi vastataan muutaman päivän kuluessa.

Kirkko Suomessa -chat on reaaliaikainen verkossa oleva keskustelukanava. Chatissa keskustellaan anonyymisti, se on tietoturvallinen, eivätkä keskustelut tallennu mihinkään.