Seurakunnassa on monia eri tapoja toimia vapaaehtoisena.

Vapaaehtoisjoukkoon kaivataan aina myös uusia ihmisiä. Erilaisiin tapahtumiin ja tempauksiin tarvitaan väkeä, joka voisi vastata monista eri tehtävistä.

Seurakuntakeskuksen pihapiirissä toimii vapaaehtoisten talo, jossa on seurakunnan kirpputori Löytösoppi, Lähimmäisen kammari ja Lähetystupa. Niiden toiminta perustuu vapaaehtoisten työpanokseen.

Vai oletko kiinnostunut toimimaan jumalanpalveluselämässä esim. ehtoollisavustajana?

Diakoniatyössä vapaaehtoisena

Oletko vailla tekemistä, josta sat itsellesi hyvää mieltä ja jonka avulla voit auttaa lähimmäistäsi?

• vanhusten apuna pienissä arjen askareissa
  • juttukaverina
  • ulkoiluttamisessa
  • kaupassakäynnissä

Ruokajakelussa

• kassana
  • jakamassa ruokaa ja aamupuurotoiminnassa

Kammarilla ja Lähetyssopessa

• kahvilatoiminnassa
  • kirpputorimyyjänä

Yhteisvastuukeräyksessä

• kerääjänä ja tempauksissa

Lähetystyössä

Haluaisitko sitoutua pidempään ja olla lähetyspiirin vetäjänä? Jos olet kiinnostunut lähetystyötä ja lähettien tekemästä työtä ympäri maailmaa, tämä voisi olla sinun paikkasi. Saisit suunnitella ja organisoida sekä toteuttaa lähetyspiiriä yhdessä työntekijän kanssa.

Seurakunnalla on kaksi nimikkolähettiä:

• Kirsi Niiranen-Kilasi Tansaniassa ja
  • Sakari Heinonen Kyproksella.

Jumalanpalveluselämä

• ehtoollisavustaja

Korhosenniemi

Pyhäjärven rannalla on Korhosenniemi, jossa on mummon mökki, riihikirkko, grillikota ja sauna. Paikka on aikoinaan tehty vapaaehtoisvoimin ja edelleen Korhosenniemestä huolehtii vapaaehtoispariskunta, "renki ja piika".

Ota yhteyttä seurakuntaan, mikäli sinä olet kiinnostunut vapaaehtoistyöstä.

Jokaisen lahjoja ja taitoja tarvitaan!

Lisätietoja: Tea Jouhki p. 040 511 8674 tai tea.jouhki(at)evl.fi

Ihmisten avoimet kädet, kämmen puolet ylöspäin.